Televízia JOJ odtajnila jesenné plány. Boj o divákov bude po prázdninách zvádzať dramatickým vzťahovým seriálom, dvomi kriminálnymi seriálmi, talentovou súťažou či reality šou. Na konci prázdnin bude chcieť posadiť Slovákov pred obrazovku pri reprezentačnom hokeji.
Ten ponúkla najmä na jar, keď v premiére odvysielala Majstrovstvá sveta v ľadovom hokeji z Česka. „Naša stratégia bola v tom, že sme robili najskôr malé kroky už dva roky predtým. Preto by nikoho nemalo prekvapiť, že sme sa prepracovali až k seniorským MS v hokeji,“ ozrejmoval v rozhovore pre Aktuality.sk generálny riaditeľ JOJ Group Marcel Grega. Okrem jesenných plánov sme sa s ním zhovárali o streamovacej službe JOJ play či ambíciách nakrúcať projekty mimo Slovenska a o novej politickej diskusii.
JOJ má za sebou hokejový šampionát. Vnímate to ako úspešný krok?
Venovali sme mu niekoľko desiatok mesiacov príprav a nič sme nechceli nechať na náhodu. Pripravili sme redundantné štúdiá v Bratislave a na miestach, kde sa odohrával šampionát. Môžem povedať, že sme spokojní. Zároveň sme si vydýchli, lebo pri takýchto udalostiach je veľmi ľahké urobiť chybu. Našťastie, my sme ju neurobili a som veľmi hrdý na náš tím. Hokeju sme sa venovali dva roky a tesne pred majstrovstvami a počas nich na projekte pracovalo okolo 200 ľudí. Sme spokojní aj so sledovanosťou, ktorá bola vyššia, než predtým v štátnej televízii. Teší nás, že diváci ocenili, že hokej priniesla televízia JOJ.
Kam až sa dá zájsť s hokejom na obrazovkách JOJky?
V lete sme odvysielali Hlinka Gretsky Cup s 18-ročnými hokejistami a posledný augustový víkend bude patriť olympijskej hokejovej kvalifikácii, kde slovenský seniorsky A tím zabojuje o zimné OH 2026. Od 20. septembra štartuje nový ročník hokejovej extraligy. Vianoce budú patriť pokračujúcej extralige a hlavne MS U2O slovenských hokejistov. V roku 2025 nás čaká play off extraligy, MS U18 a opäť hokejový vrchol MS seniorov.
Keď to môžem zhrnúť, divák u nás nájde všetok relevantný slovenský a európsky hokej.
Naša stratégia bola v tom, že sme robili najskôr malé kroky a teraz by nikoho nemalo prekvapiť, že sme sa prepracovali až k seniorským MS v hokeji. Už len preto, že od začiatku vysielania stanice JOJ Šport sme podporovali slovenský hokej s jeho 1. ligou a juniorské turnaje. Tieto kroky viedli od malej až po veľkú podporu športu. Postupne sme si vybudovali dôveru ako partner, producent a vysielateľ a dostali sme sa až k áčkovým športom.
Za ten čas sme si vychovali veľa dobrých športových moderátorov a komentátorov a dnes z hokeja vysielame všetko dobré, čo existuje. Čo sa týka májových MS v hokeji, nesiahli sme po nich ako po čerešničke na torte a oportunistickej príležitosti. Venovali sme im veľmi veľa energie a pred nimi sme urobili projekty, ktoré neboli ziskové. Tešíme sa z tohto počinu – lebo je to aj práca, nie je to zbieranie pochvál.
Vysielali ste niektoré lyžiarske preteky s Petrou Vlhovou. Aký šport ešte chcete mať na športovom kanáli?
JOJ Šport sme od úplného začiatku profilovali ako slovenskú športové stanicu. Slovenská neznamená, že pochádzame zo Slovenska. Je o tom, že podporujeme slovenských športovcov. Vysielali sme zahraničné športy – ale predovšetkým tie, v ktorých pôsobia naši športovci. Vrátane najvyššej poľskej futbalovej súťaže.
Divákom ponúkame kompletný slovenský volejbal – Niké Extraligu vo volejbale mužov a žien a všetky podujatia slovenskej reprezentácie napríklad aj v európskej Lige majstrov mužov a žien. V našom vysielaní nájdete najvyššiu slovenskú basketbalovú ligu Tipos liga, ktorá prechádza na JOJ Šport.
Sme nesmierne pyšní, že vysielame aj MonacoBet futbalovú ligu. Počet divákov i počet sponzorov týchto súťaží rástol. Sú to možno drobnosti – ktoré nezaujímajú mainstreamovú spoločnosť. Ale robíme to s radosťou a ponúkame divákom. Okrem toho máme zmieňované čerešničky na torte, spomínaný svetový pohár v zjazdovom lyžovaní.
V januári 2025 budeme po prvýkrát vysielať zimnú univerziádu v Turíne a v našom vysielaní sa objaví výrazne aj futbal: odvysielame Slovnaft cup a hneď na jeseň začíname vysielať európsku a európsku konferenčnú ligu. Počas nabitých 19 štvrtkov si fanúšikovia môžu užiť to najlepšie z európskeho futbalu a držať palce slovenským tímom.
Každý víkend vysielame na JOJ Šport 50-60 priamych prenosov zo slovenských ihrísk a hál. Možno každého diváka nezaujíma úplne každý šport, ktorý ponúkame, ale máme pre každého niečo. Dostáva sa nám veľkej vďaky a podpory zo strán funkcionárov a šéfov jednotlivých športových zväzov za množstvo a kvalitu vysielaných zápasov, ale aj podpory celého spektra súťaží.
Konkurencia nedávno spustila novú stanicu Markíza Klasik. Prekvapí skupina JOJ divákov s podobnou novinkou?
Dá sa povedať, že naša skupina je historicky známa tým, že sme takmer každý rok spúšťali novú televíziu a dnes je dôležité zastabilizovať sa. Spolu so slovenskými a českými stanicami ich máme štrnásť a musíme sa im kvalitatívne venovať. Naša najmladšia, dokumentárna stanica, JOJ Svet, oslavuje v týchto dňoch prvé narodeniny. Vysielame tu veľa vlastnej slovenskej produkcie, ktorú potrebujeme odpromovať a spopularizovať, lebo tieto projekty dosahujú svetovú úroveň. Mnohé z nich nakrúcame koprodukčne s nadnárodnými spoločnosťami, čo je slovenský unikát.
Takže, aby som to zhrnul: dnes máme kvantitu aj s kvalitou, ale potrebujeme ju stabilizovať a vyvíjať, aby fungovala čo najlepšie.
Akým smerom sa bude vyvíjať streamovacia služba JOJ play?
Každý mesiac uvádzame novinky v podobe filmov či seriálov. JOJ play má stratégiu postavenú ináč ako konkurenčné streamovacie služby. JOJ play je poskytovaná aj zadarmo, ale s reklamou. Dôležitá je pre nás samozrejme aj platená časť platformy, ale teraz sme v štádiu tvorby diváckeho návyku a diváckej masy. Naším hlavným biznisom je predaj reklamy. A týmto smerom sa snažíme ísť. Je to zároveň cesta, ako poskytnúť našim reklamným partnerom nové inventory.
JOJ play má viac ako 450-tisíc registrovaných užívateľov. Pre nás je to úspešný projekt a môžeme povedať, že aj ziskový. Samozrejme, aj tu budeme zlepšovať kvalitu a obsah. Budeme sa s touto službou hrať, lebo obsahu máme pomerne veľa. Pevne verím, že to diváci ocenia.
Tak ich teda pripravte na televíznu jeseň. Čo môžu očakávať?
Prvá novinka, ktorú v septembri na JOJke uvedieme, je vzťahový seriál Príliš veľa lásky. Ide o licencovaný projekt, ktorý je veľmi úspešný v zahraničí. Verím, že divácky ohlas zažijeme aj na Slovensku. Ďalšou je špeciálna novinka, kriminálno-mysteriózny seriál Lovec. Koprodukovali sme ju s Českou televíziou, keďže bola finančne náročná. Na naše obrazovky sa dostáva aj svetovo známa reality show Zradcovia, ktorú sme nakrútili spoločne s TV Prima. Ďalšie formáty diváci už poznajú a sú u nich obľúbené: druhá séria Kriminálky Kraj, show Česko Slovensko má talent, seriál Nemocnica, relácia V siedmom nebi, seriál Tomáš a Diana.
Okrem toho máme projekty, ktoré sme načasovali na rok 2025. Z týchto spomeniem Lásku v Istanbule. Je to fantázia, že my ako televízia z malej krajiny dokážeme poslať produkciu do vzdialeného Turecka a Istanbulu. Pracovala tam 90 nakrúcacích dní. Dnes máme štáb v Tunise, takže robíme veci, ktoré sme pred rokmi nerobili. Aj z tohto je zrejmé, že televíznu tvorbu posúvame postupne ďalej.
Od akých všetkých faktorov sa odvíja návrat pravidelnej politickej debaty do vysielania – budete ju mať na jeseň?
Túto jeseň nebudeme uvádzať novú politickú reláciu, ale táto otázka u nás nie je uzatvorená. Máme jasnú predstavu, ako by mala naša politicko-diskusná relácia vyzerať a kým túto predstavu nenaplníme, nemá pre nás význam uvádzať na trh poloprodukt.
Keď sa pýtate na kritériá, najdôležitejší je skúsený, objektívny a rozhľadený moderátor, ktorý dokáže za každých okolností mať v debate nadhľad.
autor: Aktuality