Ľudmila Lenárová: Dynamiku zo života si divák žiada aj na obrazovke

Keď ikonická módna šou TV JOJ po rokoch pauzy zahlási návrat na obrazovky, musí relácia prejsť prirodzenými zmenami. Moderná doba médií nastolila nové trendy aj v nákupnom správaní spotrebiteľov. Ako sa odzrkadlia v šou prezradila Ľudmila Lenárová, režisérka a dramaturgička šou Nákupné maniačky.

Ľudmila Lenárová

V septembri budú na JOJke štartovať nové časti Nákupných maniačok, ktoré prešli celkovým redizajnom. Prečo ste sa rozhodli reláciu podrobiť toľkým zmenám?

Myslím si, že relácia Nákupné maniačky si po toľkých rokoch žiadala zmenu, preto sme sa rozhodli pre redizajn. Aj čo sa týka grafiky, ale aj štúdia či obsadenia porotcov a celkovej koncepcie relácie. Doba
sa vyvíja, do životov vstúpili sociálne siete, dynamika, a to si žiada aj televízny divák. Preto sme sa rozhodli kráčať s trendom a s dobou. Snažili sme sa tomu prispôsobiť.


Jednou u hlavných noviniek je zmena na porotcovskom poste, keď sa vedľa ostrieľaného Mariána Hornyáka predstaví influencerka Ema Fajnor. Ako vyzeral výber novej porotkyne a čím vás zaujala práve Ema?

Pomerne dlho sme hľadali nového porotcu, ktorý by bol rovnocenným partnerom pre Mariána Hornyáka. Vedeli sme, aký typ porotcu chceme, a hľadali sme ho rôznymi formami. Niekoľkokrát sme robili kamerové skúšky a nakoniec sa jedného dňa objavila influencerka Ema Fajnor. Po kamerových skúškach sme sa všetci zhodli na tom, že máme novú porotkyňu, a bola to jasná voľba. Ema nás zaujala svojou spontánnosťou, trefnými názormi a myšlienkami, prirodzenosťou a tým, že je to osobnosť. Dúfam, že rovnaký názor budú mať na Emu aj naši diváci.


V momente, keď rozhovor robíme, máte za sebou už niekoľko nakrúcacích týždňov. Osvedčil sa vám váš výber? Ako spolu Ema a Marián fungujú?

Fungujú výborne. Pracovná chémia medzi nimi parádne zafungovala. Často sa ich názory zhodujú, ale pozor, niekedy sa aj rozchádzajú. A móda je práve o tom – tisíc ľudí, tisíc názorov. To, čo sa páči mne, sa vám páčiť nemusí, a presne tento rozdiel občas cítiť aj u porotcov. Páči sa mi, že každý má svoj názor a drží sa ho.

Ema Fajnor a Marián Hornyák

V čom spočíva vaša práca dramaturgičky šou a čo vás na nej najviac baví?

Ja som dramaturg, ale zároveň aj režisér tohto projektu. Mojou úlohou bolo Nákupné maniačky spolu s výrobnou riaditeľkou TV JOJ Slávkou Adamíkovou a s celým tímom postaviť po rokoch na nohy. Od výberu porotcov až po celkový koncept, scénosled, výber účinkujúcich, postprodukciu a podobne. To, čo najprv vzniklo v myšlienkach a na papieri, sme museli ako tím pretaviť do reality.


Skúste nám priblížiť proces nakrúcania a koľko ľudí sa na šou podieľa?

Relácia sa nakrúca päťkrát týždenne, to znamená od pondelka do piatka, pričom každý deň nakupuje jedna z pätice súťažiacich. Začína sa ráno nakrúcaním rozhovorov, ilustračných záberov, postupne sa nakrúca šatník danej súťažiacej, dvojhodinový nákup outfitu a končí sa vo finále. Len samotné nakrúcanie jednej epizódy trvá približne 12 hodín a potom nasledujú desiatky hodín v strižni, postprodukcia a tak ďalej. Na tomto projekte sa zúčastňuje približne tridsaťčlenný tím ľudí.


JOJka avizovala, že v nových častiach uvidíme aj celebritné Nákupné maniačky. Realizuje sa nakrúcanie so známymi osobami inak než s tými neznámymi?

Áno, zvolili sme aj mediálne známe osoby, ktoré sú osviežením a občas korením televíznych relácií. Teším sa, že do Nákupných maniačok sa nám podarilo získať Moniku alias Moňu Nemčokovú, majiteľku obchodu s módou v Banskej Bystrici, ktorá valcuje sociálne siete, ale aj Noru Kabrheľovú a ďalšie osoby.


Ak by ste sa vy prihlásili do šou, akú tému by ste si želali dostať?

Každá téma sa mi páči, každá mi je blízka a každá má niečo do seba. Každá téma, ktorá je trendy, by ma potešila. Ale ak mám byť úprimná, ja radšej zostávam za kamerou a nechávam iné ženy, aby nakupovali a zostrojovali si outfity (úsmev).


zdroj: strategie.sk

objavte viac B2B rozhovorov

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram